PPTS: Defender’s Quest

Lucka nummer 9 i min PPTS-julkalender!

Defenders Quest

Titel: Defender’s Quest: Valley of the Forgotten
Utvecklare: Level Up Labs
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2012

Speltid: ~30 minuter

Att samla på sig ett team där folk har lite olika klasser och levlar upp sina förmågor med färdighetspoäng är ju inget nytt. Ett vanligt rollspel. Men att man sedan gör så att striderna har tower defense-upplägg där man placerar ut sina polare så att de får agera torn är väl inte så vanligt. Men det funkar faktiskt finfint.

Defender’s Quest är inte speciellt snyggt. Det lilla jag såg av det innan jag spelade verkade dessutom lite krångligt för en tower defense-noob. Jag blev dock positivt överraskad av den ganska så långsamma inledningen med mycket handledning. Precis vad som behövdes för att sedan kunna spela helt utan förvirring.

Det här blir lite kort för det är väldigt svårt att uttala sig om ett RPG efter bara en halvtimme. Men jag kan väl avsluta med att det verkar ha potential i alla fall. Jag får väl återkomma när jag spelat klart!

   Slutsats: Stoppas tillbaka i backloggen eftersom december är för fullproppat och jag har andra stora planer för början av nästa år.

Defenders Quest battle

 

  1. #1 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2013/12/09 - 23:38

    Faktiskt ett av mina favorit Tower Defense, det här. Tycker utvecklaren lyckats riktigt väl med kombinationen story, tower defense och RPG. Alla bitarna är välgjorda.

    Kul att se att du stoppar tillbaka det i backloggen :) Väl värt att plocka upp därifrån när tid finnes, tycker jag.

Kommentera

