PPTS: Stealth Bastard Deluxe

Lucka nummer 10 i min PPTS-julkalender!

Stealth Bastard logo

Titel: Stealth Bastard Deluxe (Stealth Inc: A Clone in the Dark på konsol)
Utvecklare: Curve Studios
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2012

Speltid: ~30 minuter

Åh vad jag ogillar tidspress och betyg. Jag vet redan att jag är långsam och att jag dog och OJ så fel det var att göra på det där viset. ”Haha, du är kass” skriker spelen. ”Titta här hur mycket bättre alla andra är.” Nej, låt mig stänga av dessa jävla leaderboards och betyg tack. Jag spelar inte för att tävla mot andra. Jag vill inte jämföras eller bli utvärderad.

Men äh, någon annan dag kan jag säkert ignorera allt det där och bara njuta av humorn, grafiken och mekaniken i det här i övrigt charmiga smygspelet. Det finns för få spel idag där smygandet är viktigast. I Stealth Bastard är det oerhört viktigt. Så viktigt att man annars blir förvandlad till en massa blodsplatter. Det gillar jag. Massor. Men inte när det sätts ihop med ”krav” på snabbhet och extrem precision. Jag är inte den typen av spelare. Jag gillar att ta tid på mig. Nu kan man ju alltså (oftast) ta en hel del tid på sig i det här spelet. Om man sedan tolererar att se hur otroligt dåligt man spelade. Eller blundar.

Gillar man Super Meat Boy och valfritt smygspel och gärna ser dem kombinerade? Spela Stealth Bastard.

   Slutsats: Stoppas tillbaka i backloggen för att plockas fram vid något mer passande tillfälle.

Stealth Bastard

  1. #1 av Fredrik / explewd på 2013/12/10 - 19:24

    Jag passade på att testa det lite när det var gratis till PS Vita. Inte alls ett spel i min smak, tyvärr. Alldeles för bestraffande och monotont. Trist. Gillade idén innan jag testade det, men det höll inte ända ut.

Kommentera

