PPTS: BasketBelle

Lucka nummer 12 i min PPTS-julkalender!

BasketBelle

Titel: BasketBelle
Utvecklare: Studio Bean
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2012

Speltid: ~30 minuter (klarat)

Jag vet inte vad jag väntade mig. Hade sett att ikonen var en rosa basketboll, så ett spel om basket? Sport är ju inte min grej precis. Men det visade sig att detta visst är ett väldigt kort och underligt 2D-spel där man visserligen ofta ska slänga en boll i en korg men där det också krävs (väldigt) lite pusslande.

Synd att Belle visar sig vara den kidnappade lillasystern som storebror måste rädda. Lite tröttsamt. Men det var gulligt och enkelt. Kanske lite väl enkelt. Jag har svårt att rekommendera köp av spelet, men råkar man ha fått med det i en bundle tycker jag att man i alla fall bör starta det och peta lite på det.

   Slutsats: Ännu ett avklarat spel tack vare PPTS. Woho!

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

