PPTS: Miasmata

Lucka nummer 18 i min PPTS-julkalender!

Miasmata logo

Titel: Miasmata
Utvecklare: IonFx
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2012

Speltid: ~60 minuter

Ska jag vara ärlig har jag ingen större koll på hur länge jag spelat det här spelet. Jag sögs in i det och kom efter ett tag på att jag kanske borde skriva något om det också. Vad jag ska skriva vet jag inte. Jag gillar överlevnadsspel och det är precis vad detta är.

Det är också atmosfäriskt, spännande och annorlunda. Jag är visserligen van vid att i spel ta skada och inte må så bra av att ramla nedför branta kullar och liknande, det är rätt normalt. Men aldrig har jag ramlat omkull och slagit kullerbyttor nerför backar och tappat allt jag håller i händerna. Aldrig har jag förvirrat behövt se mig omkring för att se var jag egentligen hamnade. Kanske ta lite medicin för att stilla febern som blossade upp igen. Kanske dricka lite. Så att jag inte dör.

För dö ska man ju inte göra i ett överlevnadsspel.

   Slutsats: Måste hitta botemedlet! Måste vidare!

  1. #1 av Sebastian Åkerberg på 2013/12/19 - 08:23

    Kul att du gillar det. Jag hade ögonen på det när det släpptes förra året, men det blev aldrig av att jag köpte det. Kanske borde göra det. :)

  2. #2 av Sebastian Åkerberg på 2013/12/19 - 08:27

    Oj, det var ju nedsatt något våldsamt på GOG. Köpt! :D

Kommentera

