PPTS: Unmechanical

Lucka nummer 19 i min PPTS-julkalender!

Unmechanical logo

Titel: Unmechanical
Utvecklare: Talawa Games och Teotl Studios
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2012

Speltid: ~80-90 minuter-ish?

Fan vad snyggt det här spelet är. Riktigt trevligt både när det kommer till design och det tekniska. Tyvärr låter det inte riktigt lika bra som det ser ut men det kan jag faktiskt leva med. Speciellt när det också är ett lätt och avkopplande litet 2D-pusselspel. Förutom nåt enstaka pussel var det kanske på gränsen till för enkelt till och med. Men äh, ibland räcker det med att få veta att sak X behöver nå sak Y och bara göra det utan att tänka så mycket. Det är väl inget jag kommer ta upp i några ”bästa spel”-listor utan det var mer ett sånt där spel som var trevligt och så var det inte så mycket mer med det.

Jag är lite nyfiken på hur spelet fungerar till iOS som verkar vara ett stort fokus på officiella sajten. Med tanke på de mycket enkla kontrollerna kan jag inte tänka mig att det fungerar dåligt och då känns det som ett mycket passande format. Men jag ska inte babbla om sånt jag inte vet något om! Vad jag vet är att jag hade trevligt med spelet och eftersom det finns ett demo rekommenderar jag intresserade att testa det.

   Slutsats: Klarat!

Unmechanical Screenshots

 

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

