PPTS-Julkalendern – en sammanfattning

Jag har stört mig på min backlogpassivitet det här året. Jag har köpt på tok för många spel och spelat väldigt få. Jag har inte fått tummen ur och testat de där ”PPTS”-spelen. Alltså de jag inte har någon större koll på och som har sin egna gigantiska kategori i mitt Steambibliotek.

Så jag bestämde mig ju för att jag skulle tvinga mig själv att testa 24 stycken i en ”julkalender”.

För det första är jag oerhört nöjd med att jag både har spelat och skrivit varje dag. Jag missade inte en enda. Jämfört med blogg100 (100 inlägg på 100 dagar) i början av året är 24 inlägg kanske inte så mycket, men jag var inte alls säker på att jag skulle lyckas med tanke på hur motigt det varit tidigare.  Dessutom krävdes ju som sagt spelande också.

Så vad fick jag ut av detta då?

Jo jag fick exempelvis veta att jag har en bunt intressanta spel (och det var väl tur, hah). Åtta titlar var intressanta nog att plockas upp efter att jag spenderat tid med mer prioriterade spel. Vissa för att jag vet att jag gillar dem, och vissa för att de förtjänar en chans till. Dessa är:

  • Cave Story+
  • Pid
  • Ghost Master
  • Chantelise
  • Stealth Bastard Deluxe
  • Defender’s Quest
  • Aquaria
  • WARP

Två titlar ställde sig lite över dessa och det är de spel jag vill spendera resten av speltiden 2013 på:

  • Legend of Grimrock
  • Hard Reset

Resten av spelen försvann ur backloggen på ett eller annat sätt. Jag tycker att det är synd när jag inte gillar ett spel men samtidigt är det nästan lika skönt när jag inser det som när jag klarat ett spel. Oavsett så försvinner det ju ur backloggen. Sju titlar ”raderades” efter att jag insåg att jag inte alls vill spela dem. Jag säger alltså inte att de är dåliga spel, bara att de inte är spel för mig.

  • Incredipede
  • Vessel
  • Steel Storm: Burning Retribution
  • Dustforce
  • Sequence
  • AVSEQ
  • Symphony

Så har vi då den allra bästa gruppen spel. Inte för att alla de här spelen är bäst av de som testats, nejnej (även om vissa är det). Men den bästa sett ur backlogperspektiv.
De klarade spelen.

  • Unmechanical
  • Miasmata
  • Q.U.B.E.
  • BasketBelle
  • Escape Goat
  • LaserCat
  • 1000 Amps

Allt som allt måste jag säga att jag är supernöjd med min lilla idé. Jag hoppas att det var lite kul att läsa också!

  1. #1 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2013/12/27 - 01:01

    Har varit riktigt trevligt att följa din kalender. (Den enda kalender jag följt i år förutom dotterns chokladkalender :)

    Jag sitter ju också med en hel hög av spel jag knappt vet vad det är så blir sjukt inspirerad att göra något liknande som du gjort här.. bara för att faktiskt plöja lite spel och kunna ”slänga” eller avfärda såna jag är helt ointresserad av.

    Hoppas du fortsätter med nån sorts bloggprojekt :)

Kommentera

