Fifty fifty

När jag har tråkigt och inte har tid/ork att starta upp något vettigt så skummar jag igenom första sidan av NeoGAFs spelforum. Ibland är det verkligen inget kul som diskuteras och då byter jag till off-topic. Jag har upptäckt att folk på NeoGAF är galna i att utmana sig själva (och varandra). Inte köpa spel på ett år, spela 52 spel på ett år, spela X antal spel under en månad osv.

fiftyfifty

Eller det jag hittade nu, 50/50-utmaningen som de fått från fiftyfifty.me. Läs 50 böcker och se 50 filmer under ett år. Jag blev mycket inspirerad, speciellt sedan jag kollat min bokbacklog och insett att den består av 52 böcker. Film har jag och sambon redan pratat om att vi måste göra ett ryck med. En mycket passande utmaning alltså.

Hittills har jag sett en enda ensam liten film, Tucker & Dale vs. Evil. Rekommenderar den varmt men råder er också att undvika att se nån trailer. Läs små recensioner eller något, men se absolut ingen trailer.

Åh vad jag hatar filmtrailrar. GAH.

Filmer: 1/50
Böcker: 0/50

  1. #1 av Robert på 2014/01/09 - 16:09

    Riktigt roligt koncept. Hoppas du får roligt med det. :D

  2. #2 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2014/01/13 - 23:42

    Kul koncept.

    Men lite skillnad i arbete att läsa 50 böcker respektive 50 filmer.

    50 filmer är kanske 120h medans 50 böcker säkert handlar om iaf 500h…

    Hoppas du klarar det iaf och kanske främst att du har roligt under projektet

  3. #3 av Ina på 2014/01/14 - 00:36

    Ja det är riktigt stor skillnad. De två som skapade hela grejen verkar ha mycket med böcker att göra (författare och så) och antar att det är mer fokus på den delen egentligen :) Jag älskar att läsa men har sedan ett tag tillbaka lite svårt att komma igång så jag hoppas att det här ska hjälpa ^^

  4. #4 av |Linda| på 2014/01/14 - 15:14

    Roligt koncept, tänkte först säga att jag inte ser 50 filmer per år. Men det kanske jag gör ändå vet inte riktigt. Läste dock 85 (plus kurslitt) böcker förra året och har det som mål igen.

Kommentera

