Ack.

Jag hatar när saker inte blir som jag tänkt mig. Många kan säga ”shit happens” och hitta på något annat men jag blir först arg och sedan apatisk.

Som igår. Skulle bara göra en simpel skitsak med datorn. Koppla in ljudkort och en SSD som skulle bli ny systemdisk. Hade redan fixat backups inför formatering av gamla disken och hejhå. Installationen av Windows gick först hur smidigt som helst, men sen kom jag på att jag inte får göra rena installationer av Windows 8 med min billiga uppgraderingsversion. Fuck. Bara att börja om.

Formaterar igen, i med Vista och så uppgradera till 8. Den har ju dessutom tjatat så oerhört om 8.1 så på med den också. Efter många om och men lyckas jag installera 8.1 med uppdateringar och allt… och allt är bara fuckat. Jag har inte tillåtelse att flytta mappar, ta bort mappar, ändra säkerhet på mappar osv. Jag får inte göra något och den hittar bara på nya felmeddelande för allt.

Så jag kunde inte spela som jag ville, känner ingen som helst lust att använda datorn och allt blev bara skit.

Nu har jag beställt Win 8.1 på skiva och tänker försöka en gång till med en ren installation. Men till dess den anländer kan jag inte förmå mig att installera spel på datorn och liknande eftersom jag inte vet hur det kommer bli sen. Vad hindrar mig från att säga ”Men äh, har ju massor med TV-spel, böcker och filmer! Jag kan göra massa annat!”? Jag vet inte! Och det stör mig så in i helvete.

Och sen får jag dåligt samvete som sitter och mår dåligt över skitsaker. AAAH!

  1. #1 av Robert på 2014/01/12 - 19:21

    Men självklart får man må dåligt över saker, även om det inte är vad man önskar.

    Hoppas det löser sig.

Kommentera

