När jag inte spelar gör jag annat

Imorrn ska vi kika på en lägenhet i drömområdet vi har velat flytta till i flera år. Oron över att den inte ska passa och annat sånt där jag gärna stressar upp mig över gör att det är helt omöjligt för mig att plocka upp några spel så jag sitter och klär upp mina GW2-karaktärer för att fördriva tid istället.

Eller kollar på film och TV-serier.

Snubblade över ett tips om Running Scared när jag googlade efter ”bästa filmerna på Netflix” för ett tag sedan. Blev nyfiken av beskrivningen och såg den häromdagen. Jag gillade den mycket mer än jag trodde att jag skulle göra. Menlös berättelse men både hur den är filmad och vad som händer gör att det bara blir total galenskap av alltihop. På ett bra sätt. Såg att kritiker påstår att det bara är en film för folk som gillar sex och våld, men som en person som ogillar båda delarna (och tyckte att filmens stora våldscen var enda riktiga svackan) säger jag bestämt emot. Jag älskade att det hände saker hela tiden, att våldet för det mesta inte var så visuellt och speciellt som sagt hur den var filmad.

Som folk som följer mig på twitter redan har läst så gav jag mig ju på Breaking Bad nyligt. Det tog emot lite eftersom alla hypat den till leda. Tog mig dock i kragen och första säsongen är nu igenomtittad. Jag är positiv. Antar att första säsongen inte är denna ”god tier” alla tjatar om dock.

Läst lite har jag också gjort faktiskt. Äntligen. Tyvärr inga speciellt fantastiska böcker utan mest lättsamt dravel.

Cracked.coms You Might Be a Zombie and Other Bad News är… Cracked.com, på gott och ont. Småkul fakta om allt och inget i listform. Helt okej dassbok.

Jag är ofta sen till festen och jag känner att The Zombie Survival Guide är en fest jag skulle ha uppskattat väldigt mycket mer när den startade för tio år sedan. Jag blev dock lite ledsen när jag insåg hur många coola zombiespel man skulle kunna skapa med ”faktan” från den här boken och hur banala de zombiespel jag spelat är i jämförelse. Bah.

Filmer: 7/50
Böcker: 2/50

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

