Stuff

Lägenheten jag var så otroligt spänd över var ingen besvikelse. Snarare motsatsen. Flytt är planerad till mars om allt går bra kommande veckan. Tills det är 100 % klart lär jag fortfarande ha problem att spela men nu ser jag nåt ljus i alla fall!

Lyckades i peppen efter den lyckade visningen klara ett spel i alla fall. The Stanley Parable var… speciellt. Det går inte riktigt att beskriva så jag nöjer mig med att säga att det var värt pengarna och att jag fnissade många gånger. Och mådde lite dåligt också. För så är spelet.

Har också sett lite film och läst stuff så fiftyfifty går bra. The De-Textbook är en lite mer seriöst skriven bok från Cracked.com-folket. Jag gillade denna mer än You Might Be a Zombie men något jag skulle rekommendera till höger och vänster är det ju inte precis.

Det är däremot War for the Oaks av Emma Bull. Jag brukar smita in och läsa på Bokstävlarna trots att jag inte ”borde” då hon skriver så bra om sååå många böcker som verkar intressanta. Min plånbok hatar den bloggen men jag älskar den. Hursom så rekommenderas boken där och mitt intresse övervann plånboken. Det är jag glad över efersom jag inte tror att jag skulle hittat den själv.

I tisdags och onsdags kollade jag på de tre avsnitten i Sherlocks andra säsong. Av alla serier folk har tjatat sig trötta om på internet senaste tiden är Sherlock den enda jag verkligen fastnat för. Jag förstår verkligen vad folk ooh-ar och aah-ar över och är mycket förtjust i de sex avsnitt jag sett. Ska bli kul att se säsong tre på SVT från och med nästa vecka.

En av filmerna sambon sa att jag borde se på Netflix efter att jag lyckades blogga till mig ett gratis halvår av tjänsten var M. Night Shyamalans  Unbreakable. Efter snart ett år av Netflixanvändande kändes det som att jag verkligen borde ta tag i detta så det gjorde jag. En intressant film som tyvärr dras ner av ett mycket svagt slut.

Filmer: 9/50
Böcker: 4/50

  1. #1 av prositen (anna) (@prositen) på 2014/01/26 - 23:55

    Ja! War for the Oaks! Den är ju åsm. <3 Fick den av en kompis – en av de första urban fantasy jag läste faktiskt – och sträckläste den.

  2. #2 av bokstävlarna på 2014/01/31 - 18:03

    Åh, kul att du gillade War for the Oaks! Den är grymt bra, men verkar vara lite bortglömd av många idag.

Kommentera

