Arkiv för 19 04 2013

Jag är min egen mardröm ibland

Jag älskar ordning och reda. Jag satt precis och städade i den mindre spelhyllan som är hem för våra spel till PC och bärbara format. PC-spelen är inga problem för där sorterar jag regelbundet. På hyllan med de bärbara spelen var det dock värre. Dammigt och jävligt och allt låg bara i en enda röra. Men det funkade inte bara att ställa i ordning fodralen, för spelen måste ju ligga i dem också. Det är inte så himla troligt att de gör det när man har en tendens att

  • Sprida ut fodralen över hela lägenheten
  • Lägga spelen i små skyddsgrejer i konsolernas förvarings”väskor” istället för i fodralen
  • Lägga spelen i andra spels fodral

Är jag ensam om detta? Jag är superdålig på att lägga tillbaka spel i rätt fodral vilket driver mig till vansinne. Om jag tar spel X ur hyllan och ska spela det och sedan upptäcker att jag inte har nån plats för spel Y som jag plockade ut ur konsolen så går jag inte och hämtar fodral Y och fixar det. Nej spel Y får förstås övernatta i fodral X. Sen kommer spel N. Då får X ligga i fodral N. Och så fortsätter det. Plötsligt ligger inte ett enda spel där det borde ligga.

Halp!

3 kommentarer