Nykär igen

Jag har spelat Guild Wars 2 varje dag i februari efter att tidigare mest spelat under speciella tillfällen som halloween och jul. Detta beror till stor del på att ArenaNet några dagar innan månadsskiftet lade in en speciell belöning för att klara ”dagens achievement” och jag har blivit rejält peppad att klara den varje dag. Vad som krävs för att klara cheevon är olika beroende på veckodag men kan handla om att döda en specifik mängd fiender, samla material och återuppliva NPCs eller andra spelare osv.

Jag har velat spela mycket GW2 förut också men med stor backlog som lockar har detta evighetsspel (som troligtvis dessutom bara kommer att bli bättre och bättre med tiden) fått kliva åt sidan för kortare upplevelser. Jag kan ibland bli riktigt irriterad över att jag gillar så många olika spel, allt vore ju så mycket lättare om jag antingen bara gillade MMO-spel eller absolut inte gillade dem ;)

Men nu är det som det är, och jag blir verkligen glad när jag antingen själv spelar GW2 eller ser sambon göra det. Jag blir glad av musiken, miljöerna och speciellt karaktärerna. Det pirrar nästan till i kroppen när jag befinner mig i Tyria. Jag är kär :D

Extra kär känner jag mig när jag spelar min asura guardian Iddia :D Rosetter och en gigantisk hammare, det är det sista hennes fiender ser ;D

Iddia Iddia Golem

, ,

  1. #1 av Robert på 2013/02/16 - 20:57

    Sista bilden fick mig verkligen att le. :D Önskar själv att jag hade mer tid för GW2 då suget efter det varit enormt den senaste tiden. Hoppas vi syns där någon gång snart. :)

Lämna en kommentar