[Rubrik]

Det värsta med att spela en ”alla social links”-runda i Persona 3 är… social links. :P Vissa karaktärer är sådana som jag skulle ha skytt som pesten i skolan om de hade försökt prata med mig. Det ska bli kul att se var alla dessa relationer leder dock. Efter 20 timmar har jag emellertid bara nått en månad in i spelet och lallar runt i Tartarus andra ”block”. Det kommer med andra ord att ta ett tag innan jag får se det. Väldigt skönt att ha just Portable-versionen av Persona 3 förresten eftersom det hade varit jobbigt att fastna så hårt för det igen såhär mitt i flyttandet annars. Alla stationära konsoler och sådant packas ju strax ner.

Vilket även min boksamling råkar ut för så den delen av fiftyfifty kommer att stå ganska stilla de närmsta veckorna. Är nog lika bra för då kan jag inte läsa A Storm of Swords och spoilar därmed inte sönder tredje säsongen av Game of Thrones som jag kommer att följa på SVT nu. Det är nog trevligare att veta lika lite som sambon för en gångs skull. Hah.

Jag kommer dock möjligtvis plocka fram comiXology och läsa en del seriealbum och liknande. Något jag gjorde precis häromdagen även om det seriealbum jag läste kanske egentligen inte bör räknas. Det är visserligen på 100 sidor enligt comiXology men några av dem är ju bara omslag och lite annat tjafs och dessutom är det nästan ingen dialog i serien heller. Men ska jag börja räkna så blir det krångligt så jag går efter siffran som står och skiter i vad som egentligen är vettigt innehåll ;)
We3 heter i alla fall serien jag läst/tittat igenom och den handlar om tre små stulna husdjur som används i ett experiment där man gör djur till (bland annat) mördarmaskiner. Farbror Atlas skrev bättre om den än jag någonsin kommer kunna så läs hans eminenta blogg istället!

Jag är ju mitt i Sherlocks tredje säsong och ska som nyss nämnt se Game of Thrones så filmdelen tuffar ju på bra. Just riktig film har jag sett sedan sist också, i alla fall en – Death at a Funeral. Fick nys om den nånstans när jag läste vad andra tyckte om Tucker & Dale vs. Evil och den fanns tursamt nog på Netflix. Alan Tudyk är lika fantastisk i Death at a Funeral som han är i Tucker & Dale och filmen som helhet fick både mig och sambon att både tokfnissa och skratta ordentligt. Rekommenderas varmt. Den amerikanska remaken ska man dock tydligen hålla sig långt borta från.

Filmer: 11/50
Böcker: 7/50

Men spel då? Jorå! Jag har spelat mer än Persona 3 faktiskt. Jag lyckades tillslut guida mina fyra kriminella vänner genom läskiga berget Grimrock.

concept_7

Legend of Grimrock vandrar lätt högt upp på listan över de bästa spel jag spelat. Eller lista och lista… Det är snarare en större samling spel som står och kramas någonstans. Hursom, nu får LoG vara med och kramas för helvete så bra det är. Snyggt, coolt och på alla möjliga sätt superbt. Jag är oerhört glad över att det jobbas på en uppföljare.

Efter att lillebror länkade en video där TotalBiscuit svär över ”anime bullshit”-spelet Long Live the Queen blev jag oerhört sugen på att testa det.
(Jag blev också extremt besviken på hur bedrövligt TB beter sig i den där videon och därför vill jag inte heller länka till den.)
Turligt nog är detta ett av spelen jag under en rea impulsköpt (för att NeoGAF sa att man borde det) så det var bara att sätta igång. Och sedan fortsätta. Och sedan inte kunna sluta. Bara en runda till. Jag ska bara testa vad som händer om jag göra det där och lär mig det här. Ni fattar. Väldigt roligt och knasigt. Inget perfekt spel på något vis och jag vet egentligen inte vad som lockar så med det, men kul har jag och det är ju huvudsaken! Jag har klarat det en himla massa gånger under de senaste dagarna men har ändå några cheevos kvar som jag nog vill jaga efter.

  1. Lämna en kommentar

Lämna en kommentar